VannoVa lanceert vernieuwde huisstijl
traceability tot aan de bron
VannoVa Master Growers is het nieuwe jaar goed begonnen. Het samenwerkingsverband van negen toonaangevende kwekers van tros- en pluischrysanten presenteert medio januari met trots een vernieuwde huisstijl aan de bloemenhandel en -export. De vernieuwde huisstijl staat symbool voor de kwaliteit en het bijzondere assortiment van VannoVa én maakt het mogelijk om te herleiden door welke VannoVa-kweker de verschillende chrysanten cultivars geproduceerd zijn.
De gouden diamant, het unieke logo van VannoVa Master Growers, is de basis onder de vernieuwde huisstijl. Deze kenmerkende, in het oog springende vorm komt terug in alle communicatie-uitingen en symboliseert de topkwaliteit chrysanten van VannoVa. De diamantvorm wordt in algemene uitingen in goud en in goudomrand wit afgebeeld. De bloemenhoezen, die ook vernieuwd zijn, worden echter uitgevoerd in drie kleuren. De derde kleur refereert aan de Master Growers achter VannoVa. Iedere bij VannoVa aangesloten chrysantenkweker heeft zijn eigen unieke kleur gekregen, die alleen afgebeeld wordt op zijn hoezen. Op deze manier zijn de VannoVa-chrysanten te herleiden tot aan de productiebron.
Eenheid én maximale transparantie
René van Kester woordvoerder namens VannoVa: ‘VannoVa is een sterk collectief van negen gepassioneerde familiebedrijven. Samen bedienen we onze klanten met een breed, diep en innovatief assortiment pluis- en troschrysanten. Onze eenheid in samenwerking, kwaliteit en betrouwbaarheid komt goed tot uiting in ons logo en onze huisstijl. Omdat iedere kweker binnen ons collectief een uniek deel van het VannoVa-assortiment produceert, wilden we ook dat inzichtelijk maken voor onze klanten. Traceability wordt immers steeds belangrijker in onze sector. Door iedere kweker een eigen, unieke VannoVa-kleur te geven, kunnen inkopers in één oogopslag zien waar de door hen aangekochte chrysanten geteeld zijn.’
Brochure verpakt met een knipoog
Om de vernieuwde huisstijl en de unieke hoezen te introduceren bij inkopers van groothandelaren en exportbedrijven bezoeken de VannoVa-kwekers hun klanten in de tweede helft van januari persoonlijk. Met onder hun arm een VannoVa-brochure, die op een wel heel bijzonder manier verpakt is. René: ‘We hebben ons met dit nieuwe hoezenconcept laten inspireren door Merci. Zoals zij met verschillende kleuren op de verpakking van de chocolaatjes laten zien welke smaak erin zit, zo laten wij met de verschillende kleuren hoezen zien door welke VannoVa-kweker de betreffende chrysanten geteeld zijn. Onze nieuwe brochure, waarin we onder andere uitleggen welke kleur correspondeert met welke kweker, is dan ook met een knipoog naar Merci verpakt in een fraai vormgegeven doosje.’